Visste du at gaming er blant områdene med raskest vekst innen extended reality?
Bli med på spennende webinar 18,mars - kl.18.00.
Webinaret er gratis, men krever påmelding via billettlinken
Register here!

Ny teknologi gjør at vi i dag har rask og enkel tilgang til Virtual reality (VR) og Augmented reality (AR), noe som har sterk påvirkning på neste generasjons spill.

Arrangementet vil være på norsk og engelsk

Blant områdene med definitivt raskest vekst innen extended reality finner vi nemlig gaming! Interaktive og immersive spill drar spilleren inn I langt mer engasjerende historier og opplevelser enn tradisjonell PC-gaming. Men Immersive spill kan gi mer enn ren underholdning; de kan også være sterke virkemidler for å fremme viktige samfunnsutfordringer.

I dette webinaret møter du tre kvinner som jobber med spennende spillprosjekt innen VR og AR  – som er både underholdende, lærerike og verdidrevne. Hver foredragsholder holder en 15 minutters presentasjon før vi avslutter kvelden med en Q&A-session. Velkommen til webinar!

Webinaret er en del av introduksjonsserien til Bilder Nordics ettårige XR-produsent-utdanning som lanseres august 2021 – les mer om utdanningen her. Er du nysgjerrig på en utdanning innen XR? Book studiesamtale her!

Å snakke til hjertet til betrakteren

Elin Festøy, Teknopilot

Som medstifter og kreativ produsent i Teknopilot utforsker Elin Festøy hvordan immersive formater kan skape innvirkning utover bare å informere. Elin er den kreative produsenten bak det prisbelønte mobilspillet «My Child Lebensborn». Hun kombinerer en bakgrunn innen journalistikk og digitale medier med innovative eksperimenter innen interaktiv, digital historiefortelling. Hun er for tiden stipendiat ved CEFIMA / Den norske filmskolen, hvor hun driver med kunstnerisk forskning og utforsker emosjonell sakprosa i VR.

Styrke samfunn

Eylul Ozekes, Community & Marketing Manager, Sarepta Studio

Eyluls hoved lidenskap er å bringe sosialpsykologiske emner sammen med media / underholdningsindustrien – å dele kunnskapen hennes om samfunnspsykologi og markedsføringsledelse med så mange mennesker hun kan i prosessen. Hennes nåværende forskning om samskaping og prososial atferd er en grunnlag for å skape filantropiske samfunn i tunge emnespill som «My Child Lebensborn».

Glede og læring gjennom spill

Hannah Gutkauf, leder for innovasjonsenhet, Manyone

Når ny teknologi treffer verden, har Hannah en oversikt over å være en av de første som bruker den til nye forretningskonsepter. Hanna og Manyone har en visjon for å levere glede spill som får spilleren til å lære seg nye ting. Med spill som Quantum Kate og den kreative bruken av Instagram AR-filtre, skyver de Augmented Reality-ideene til sitt ytterste.